Social media professioneel gebruiken

Opleidingen op maat

Deze opleiding liever op maat van jullie noden en doelgroep? Contacteer ons en we regelen dit voor jullie.
 
 

Omschrijving

U kent de sociale media Facebook, LinkedIn en Twitter. Maar hoe past u deze toe in een bredere bedrijfscontext? Hoe organiseert u de conversatie met de veranderde klant via de nieuwe kanalen. Hoe zorgt u dat uw reputatie en die van uw bedrijf of merk een positieve boost krijgt van uw activiteiten op sociale media. In deze opleiding leert u sociale media kennen als een waardevol instrument in het optimaliseren van de externe communicatie van uw bedrijf. Via een aantal cases die we toepassen op uw bedrijfscontext, krijgt u praktische tips waar u onmiddellijk mee aan de slag kan.

Inhoud

  • Geactualiseerd overzicht van de sociale media (in BelgiĆ«)
  • De nieuwe consument
  • Een overzicht van mogelijkheden die social media bieden op het vlak van digitale (externe of interne) communicatie
  • Werken met een strategie en plan van aanpak
  • Zijn er andere kanalen nodig in de aanpak: YouTube, Slideshare, ...
  • Content, conversatie en monitoring
  • Best practices voor Facebook, LinkedIn en Twitter, toegepast op uw bedrijf

Doelgroep

Personen voor wie sociale media een werkmiddel is om de externe (of interne) communicatie van hun organisatie te verzorgen.

Voorkennis

Enige vertrouwdheid met sociale media.

Duur

1 halve dag
Opleidingen op maat
Iedere organisatie werkt op een andere manier en geen enkele werknemer is hetzelfde. Wij bieden al onze opleidingen ook op maat van jouw organisatie.
Meer lezen