Klantentevredenheid bewaken en meten

Home > Catalogus > Personal Skills Opleidingen > Business Management & Strategy

Omschrijving

Organisaties krijgen meer en meer aandacht voor de klant. Het uitgangspunt is dat organisaties zichzelf versterken door de tevredenheid van hun klanten te vergroten. Vandaar dat steeds meer organisaties aan klantentevredenheidsonderzoek doen om wegwijs te worden in de - soms wondere - wereld van hun interne en externe klanten. Tijdens deze workshop worden de vier fasen van het klantentevredenheidsonderzoek gedetailleerd behandeld: Voorbereiding Uitvoering Terugkoppeling Sturing Daardoor krijgt u een heldere handleiding voor het in gang zetten van dit moeilijke meetproces. Niet alleen de theoretische onderbouw, maar vooral de praktische toepasbaarheid staat centraal in deze unieke workshop.

Inhoud

Hoe realiseert u een klantentevredenheidsonderzoek?

  • Wat is een klantentevredenheidsonderzoek?
  • Hoe kan u dit aanpakken?

Het vooronderzoek

  • Aanpak van het onderzoek?
  • Welke doelgroep wordt onderzocht?
  • Hoeveel mensen worden er ondervraagd?
  • Hoe wordt de analyse uitgevoerd?
  • Welke schaal wordt gebruikt?
  • Wat gaat u precies meten?
  • Hoe bepaalt u wat goed is en wat slecht?
  • Hoe kan u zich meten met andere bedrijven?

Introductie-oefening

 

Hoe kan u uw vragenlijst op punt stellen?

  • Technieken
  • Schalen
  • Oefening

Bepaling van de doelgroep bij wie gemeten wordt

  • Technieken
  • Toepassing

Hoe de enquêtes uitvoeren?

  • Technieken
  • Toepassing

Interpretatie van de resultaten

  • Analysetechnieken
  • Voorbeeld
  • Oefening

Afsluitende oefening

Business Management & Strategy

Doelgroep

Alle kaderleden en medewerkers die betrokken zijn bij dienst- of serviceverlening, klantentevredenheid, klanten- en klachtenmanagement, ook wie niet in een ISO gecertificeerd bedrijf tewerkgesteld is.

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Duur

1 dag

Kalendercursus

Kalendercursus
€ 780,00

U kunt deze opleiding ook bij u organiseren. Op die manier kunt u de opleiding laten doorgaan waar en wanneer u dat wenst. De inhoud van de opleiding kan dan ook worden aangepast aan uw eigen wensen met oefeningen die gebaseerd zijn op het werk van de deelnemers.

Meer info