Google analytics: onderzoek je website-bezoek

Home > Catalogus > Personal Skills Opleidingen > Communication

Omschrijving

De echte impact van de digitale communicatie van een bedrijf of merk kan je pas kennen als je ook correcte cijfers bij houdt. Maar wat betekent dat en hoe pak je het precies aan? Hoe kan je correct meten zodat je ook kan vergelijken met andere media? Welke tools bestaan er om te meten en analyseren? In deze opleiding leer je werken met Google Analytics om de activiteiten op je website te meten en analyseren. We reiken je ook een raamwerk aan om de juiste dingen te meten en er praktische conclusies uit te trekken.  

Inhoud

  1. Inleiding tot Google Analytics
  2. Waarom digitaal meten en analyseren?
  3. Het belang van conversies
  4. Aan de slag met Google Analytics
  5. Google Analytics installeren
  6. Gebruikers beheren
  7. Filters instellen
  8. Doelen en e-commerce instellen
  9. Google Analytics gebruiken in de praktijk
  10. Dimensies en statistieken
  11. Inzicht in bezoekers: wie zijn ze?
  12. Inzicht in acquisitie: vanwaar komen bezoekers?
  13. Inzicht in bezoekersgedrag: hoe gedragen bezoekers zich?
  14. Inzicht in conversies: welke acties ondernemen bezoekers?
  15. Aangepaste rapporten

 

Communication

Doelgroep

Digitale marketeers, marketing verantwoordelijken en social media verantwoordelijken die met Google Analytics de digitale activiteiten willen meten en analyseren.

Duur

1 avond

Kalendercursus

Kalendercursus
€ 270,00

U kunt deze opleiding ook bij u organiseren. Op die manier kunt u de opleiding laten doorgaan waar en wanneer u dat wenst. De inhoud van de opleiding kan dan ook worden aangepast aan uw eigen wensen met oefeningen die gebaseerd zijn op het werk van de deelnemers.

Meer info