Social Media Marketing

Home > Catalogus > Personal Skills Opleidingen > Communication

Omschrijving

U kent sociale media zoals Facebook, LinkedIn en Twitter. Maar wat kunnen zij voor u betekenen. Hoe gaat u in conversatie met de veranderde klant via deze nieuwe kanalen. Hoe zet u die effectief in om uw marketing en communicatie te optimaliseren? Hoe zorgt u dat uw reputatie en die van uw bedrijf of merk een positieve boost krijgt van uw activiteiten op sociale media? In deze opleiding leert u sociale media kennen als een waardevol instrument in het optimaliseren van uw digitale marketing strategie. Naast een strategisch kader krijgt u ook praktische tips, do’s en don’t aangereikt waar u onmiddellijk mee aan de slag kan. We behandelen ook een ruim aantal cases uit de praktijk.

Inhoud

  • Overzicht van de relevante sociale media kanalen in Belgie
  • De nieuwe, digitale consument
  • Belang en profiel van de verschillende kanalen: owned, paid en earned (uw site, e-mail, nieuwsbrief, campagne, online acties en adverteren, social media)
  • Nadere kennismaking met enkele relevante social media: Twitter, LinkedIn, Google+, Facebook
  • Een raamwerk voor het meten van sociale media
  • Social media monitoring
  • Tools voor monitoring

Guido Everaert is sinds het opkomen van social media begeesterd door de mogelijkheden op het vlak van marketing. Hij is een veelgevraagd spreker over dit onderwerp.  

 

 

 

 

Communication

Doelgroep

Voor iedereen uit het bedrijfsleven die sociale media beter wil begrijpen en die zijn of haar kennis van digitale marketing wil uitbreiden.

Duur

1 avond

Kalendercursus

Kalendercursus
€ 270,00

U kunt deze opleiding ook bij u organiseren. Op die manier kunt u de opleiding laten doorgaan waar en wanneer u dat wenst. De inhoud van de opleiding kan dan ook worden aangepast aan uw eigen wensen met oefeningen die gebaseerd zijn op het werk van de deelnemers.

Meer info