Succesvol communiceren met klanten en collega's

Opleidingen op maat

Deze opleiding liever op maat van uw noden en doelgroep? Contacteer ons en we regelen dit voor jou.
 
 

Omschrijving

Communicatie - tussen de medewerkers en met klanten - is de lijm die een organisatie aan elkaar houdt.  Misverstanden en onbegrip zorgen er soms voor dat deze lijm wat los komt te zitten... In dit seminarie leer je de verschillende communicatiestijlen - van jezelf en van je collega' s of klanten - te herkennen, te begrijpen en hoe er gepast op te reageren of mee om te gaan.

Inhoud

foto jeroen-smallDe trainer, Jeroen Van Loocke, geeft al 15 jaar communicatie-opleidingen bij veel bedrijven in binnen- en buitenland. Zijn specialisaties zijn communicatie, aankoopnegotiatie, verkoopsgesprekken, assertiviteit, sociaal overleg en netwerken.

1. Inleiding

  • De vier axioma's van de communicatie

2. Types van communicatie

  • Verbaal en non-verbaal

3.Waarden en normen

  • Onderliggend aan communicatie
  • De verschillende realiteit

4. Communicatiestijlen

  • Je eigen overheersende communicatiestijl
  • Alle mogelijke communicatiestijlen
  • Hoe ga je om met andermans communicatiestijl

 

Doelgroep

Elke medewerker van een bedrijf die een beter begrip wil krijgen van de communicatie met zijn collega's, zijn klanten (en zijn bazen).

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis.

Duur

1 halve dag

Prijs per deelnemer

290 EUR
Opleidingen op maat
Iedere organisatie werkt op een andere manier en geen enkele werknemer is hetzelfde. Wij bieden al onze opleidingen ook op maat van jouw organisatie.
Meer lezen