Social media professioneel gebruiken

Home > Catalogus > Personal Skills Opleidingen > Communication

Omschrijving

U kent de sociale media Facebook, LinkedIn en Twitter. Maar hoe past u deze toe in een bredere bedrijfscontext? Hoe organiseert u de conversatie met de veranderde klant via de nieuwe kanalen. Hoe zorgt u dat uw reputatie en die van uw bedrijf of merk een positieve boost krijgt van uw activiteiten op sociale media. In deze opleiding leert u sociale media kennen als een waardevol instrument in het optimaliseren van de externe communicatie van uw bedrijf. Via een aantal cases die we toepassen op uw bedrijfscontext, krijgt u praktische tips waar u onmiddellijk mee aan de slag kan.

Inhoud

  • Geactualiseerd overzicht van de sociale media (in België)
  • De nieuwe consument
  • Een overzicht van mogelijkheden die social media bieden op het vlak van digitale (externe of interne) communicatie
  • Werken met een strategie en plan van aanpak
  • Zijn er andere kanalen nodig in de aanpak: YouTube, Slideshare, ...
  • Content, conversatie en monitoring
  • Best practices voor Facebook, LinkedIn en Twitter, toegepast op uw bedrijf
Communication

Doelgroep

Personen voor wie sociale media een werkmiddel is om de externe (of interne) communicatie van hun organisatie te verzorgen.

Voorkennis

Enige vertrouwdheid met sociale media.

Duur

1 halve dag

Kalendercursus

Kalendercursus
€ 290,00

U kunt deze opleiding ook bij u organiseren. Op die manier kunt u de opleiding laten doorgaan waar en wanneer u dat wenst. De inhoud van de opleiding kan dan ook worden aangepast aan uw eigen wensen met oefeningen die gebaseerd zijn op het werk van de deelnemers.

Meer info