Hoe organiseer je je werk met behulp van moderne tools?

Opleidingen op maat

Deze opleiding liever op maat van jullie noden en doelgroep? Contacteer ons en we regelen dit voor jullie.
 
 

Omschrijving

Tijdens deze workshop staan we stil bij een aantal digitale tools die voor jou interessant zijn om je werk zo te organiseren dat je terug alles onder controle krijgt.

Inhoud

Wat zijn de voordelen van georganiseerd werken?

  • Wat is georganiseerd werken?
  • Nut van To-do lijsten - op welke manier houd je deze bij?
  • Hoe blijf je consistent in je persoonlijke werk-organisatie?

Waarom gebruik maken van digitale hulpmiddelen?

  • Wat kunnen digitale hulpmiddelen je bijbrengen op vlak van georganiseerd werken?

Welke digitale hulpmiddelen heb je tot je beschikking?

  • Afhankelijk van het bedrijf waar je werkt, heb je andere hulpmiddelen tot je beschikking. In deze sessie gaan we enkel in op die tools die jouw bedrijf heeft.

Hoe kan je de beschikbare hulpmiddelen optimaal gebruiken?

Onderstaande geeft een set van voorbeelden weer (aanpasbaar voor jouw bedrijf en context)

  • OneNote:
    • Hoe kan je tijd besparen dankzij een digitaal notitieboekje?
  • To-Do:
    • Gebruik je hoofd om na te denken en een tool om te onthouden...
  • Outlook:
    • Je personal organizer bij uitstek? Of een tijdsverlies-post?
    • Sneller beheren van je mails en je kalender. Mogelijke automatisaties.
  • Teams:
    • Georganiseerd samenwerken: je documenten, conversaties, notities, … bewaren/raadplegen/delen
  • Planner:
    • Taken in groep op een visuele manier beheren

Doelgroep

Iedereen

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist.

Duur

1 dag of 0,5 dag (op maat)
Opleidingen op maat
Iedere organisatie werkt op een andere manier en geen enkele werknemer is hetzelfde. Wij bieden al onze opleidingen ook op maat van jouw organisatie.
Meer lezen