Je documenten beheren op een moderne manier met Teams en OneDrive

Opleidingen op maat

Deze opleiding liever op maat van jullie noden en doelgroep? Contacteer ons en we regelen dit voor jullie.
 
 

Omschrijving

In deze opleiding leer je hoe je OneDrive voor Bedrijven gebruikt om je persoonlijke werkgerelateerde bestanden te beheren in de cloud en op je computer.

Inhoud

De principes van modern documentenbeheer

  • De voordelen van een documentbibliotheek t.o.v. een map op een netwerkschijf
  • Teams versus OneDrive: enkele definities en begrippen uitgelegd
  • Teams of Onedrive: waar plaats je je documenten?
  • Vanuit Teams de bijhorende documentbibliotheek openen

Werken met documentbibliotheken

  • Metadata gebruiken
  • Sorteren en filteren
  • Views (weergaven) maken en gebruiken
  • Informatie ordenen en bestanden terugvinden
  • Zoeken van bestanden op inhoud en eigenschappen
  • Bestaande documenten opladen
  • Een bibliotheek synchroniseren

Samenwerken

  • Documenten delen (met collega’s / externen)
  • Samenwerken op bestanden in Word, Excel en PowerPoint
  • Communiceren in en over een document

Documenten beheren

  • Snel en efficiënt nieuwe documenten aanmaken
  • Documenten aanpassen en verwijderen
  • Documenten kopiëren en verplaatsen
  • Een document recupereren uit de Recycle Bin (Prullenbak)
  • Werken met versies in Teams en OneDrive
  • Versies vergelijken in Word

Op de hoogte blijven

  • Alerts (waarschuwingen) instellen voor documenten of een hele bibliotheek

Doelgroep

Iedereen die op korte termijn of reeds OneDrive voor Bedrijven gebruikt.

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis is vereist.

Duur

1 halve dag
Opleidingen op maat
Iedere organisatie werkt op een andere manier en geen enkele werknemer is hetzelfde. Wij bieden al onze opleidingen ook op maat van jouw organisatie.
Meer lezen